پرسش من در باره جوجه
تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:پرسش من,در باره جوجه,, | 17:2 | نویسنده : مجتبی زمانی

     بچه ها وقتی از مسافرت عید نوروز به خانه خودمان برگشتیم، من یه چیز عجیبی دیدم!. روزی که ما به مساقرت رفتیم یکی از مرغ های ما روی چند تخم خوابیده بود اما وقتی برگشتیم دیدم توی خانه سه جوجه غاز تپلی هست و دنبال همون مرغه راه میروند و جیک جیک می کنند!!.

     خیلی تعجب کردم که مرغ ما چطور جوجه غاز گیرش آمده!!. از بابا علتش را پرسیدم گفت بخاطر اینکه تخم غاز زیر پای مرغ گذاشته بودیم. واقعا برای من خیلی سخت بود که بخواهم قبول کنم بچه های مرغم بجای اینکه جوجه مرغ باشند جوجه غاز شدند!! برای همین بابا را سوال پیچ کردم.

     راستی بچه ها چطور میشه از تخم هائی که شبیه به هم هستند جوجه های متفاوتی بوجود بیاید؟!. مگر نه اینکه مرغ روی آن تخم ها خوابیده پس چطور غاز یا اردک و یا جوجه پرنده دیگری از آنها بیرون می آید!؟. یا اصلا چطور این مرغ به جوجه های غاز علاقه پیدا می کند و مثل جوجه های خودش از آنها مراقبت می کند!؟.

     اصلا خداوند چگونه از زرده و سفیده داخل تخم، جوجه های متفاوت پرندگان را بوجود می آورد؟!. واقعا کارهای خداوند بسیار عجیب و غریب است!. از بابایم پرسیدم:"بابا حالا که مرغ روی تخم غاز خوابیده پس چرا نصف جوجه اش مثل مرغ و نصف دیگرش مثل غاز نشده است؟! مثلا نوک آنها مثل منقار غاز باشد و روی سرش مثل مرغ و خروس تاج داشته باشد؟!."

     بابام گفت:" سوال خوبی پرسیدی پسرم. پسرم اگر ما توی یه دیگ ماکارونی و آب و پیاز و سیب زمینی و...بریزیم و روی اجاق گاز بگذاریم، بعد از اینکه غذا آماده شد و ما درب دیگ را باز کردیم چه غذائی از توی دیگ بیرون می آید؟"

     جواب دادم:" خب معلومه ماکارونی پختیم و باید ماکارونی توی دیگ باشه."

     بابا گفت:"خب حالا اگر ما همون دیگ با همون ماکارونی و سیب زمینی و نمک و... را بجای آتش اجاق گاز روی بخاری یا آتش هیزم بگذاریم، چه غذائی ازش بیرون می آید؟"

     گفتم:"خب همون ماکارونی توی دیگ است."

     بابام گفت:" آفرین درسته. پس ما هرچی توی دیگ داشته باشیم همون را خواهیم پخت، و بجای ماکارونی، از دیگ، برنج و خورشت یا کله پاچه و یا غذای دیگری در نمی آید. یا چون ما دیگ ماکارونی را روی آتش هیزم پخته ایم نصف غذای ما ماکارونی و نصف دیگرش هیزم در نمی آید.درسته؟"

     گفتم: آره درسته.

     بابام گفت: پس وقتی قرار است از یک تخمی جوجه غاز بیرون بیاید، فرقی نمی کند که آن تخم زیر پای غاز باشد یا زیر پای مرغ. مثل همون دیگ ماکارونی که فرقی نمی کند روی آتش اجاق گاز پخته شود یا روی آتش هیزم.

     این هم عکس های جوجه غاز و مرغ و خروس و اردک های من است:

دانلود فیلم

http://vlayatmadaran.persiangig.com/other/%D9%85%D8%B1%D8%BA%20%D9%87%D8%A7.3gp

 


نظرات شما عزیزان:

خادمین شهدای ساوه
ساعت19:43---19 فروردين 1392
سلام سرباز کوچولو به وبلاگ من هم سر بزن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مترجم سایت